UPDATE: WaPo’s HIT PIECE on Russia Influencing Election FALLS APART! Its Shady Website Source Admits to Lying

Print Friendly

wapo-fake-news

The Washington Post published an article on Thursday on how the Russians used American websites to push anti-Hillary Clinton propaganda in the 2016 election.

The left is very focused on “fake news” websites after Hillary Clinton suffered a shocking loss in the November 8th election to Republican Donald Trump.

The Washington Post used the obscure website Propaganda or Not as their source for the list of Russian propaganda sites.

The Proposition or Not website included several popular conservative websites in their list of Russian propaganda sites:

The list included:

The Drudge Report
Zerohedge
Infowars
Wikileaks
PrisonPlanet
American Lookout (Gateway Pundit’s sister site)

The entire list and includes several conservative websites along with several satirical fake news websites.

Now this…
The website The Washington Post used to smear conservative websites changed their story.
They admits to lying.

Surveillance Valley reported:

Within a day of the article coming out, PropOrNot’s story is already unraveling. The group admitted to lying about its partnering organizations and refuses to disclose why its media blacklist of “Russian agents” contains some of the best journalists in recent history: Robert Parry (who helped break the Iran-Contra scandal), Robert Scheer (who helped expose CIA funding of student groups in the 1960s as editor at Ramparts) and Yves Smith (the fearless founder of an invaluable and respected financial blog, nakedcapitalism.com). It’s shocking and disturbing that WaPo would smear respected journalists as traitors with no evidence.

Details about this group continue to emerge. It appears there’s a chance that PropOrNot is connected to groups funded the Broadcasting Board of Governors, a CIA spinoff that manages the U.S. government’s foreign propaganda division. If true, that would make PropOrNot’s activities illegal — in violation of a federal law that prohibits the BBG from intentionally influencing or swaying public opinion inside the United States. Creating blacklists of American journalists, labelling them as traitors and then circulating this information to American newspapers would certainly fall into that category.

Maybe Russia has the means to “hack” America’s elections, but it’s hard to talk about it without real evidence. Sure, Russia’s been getting into the psyops game much more lately — with fake and biased news, comment trolls and Twitter bots. It’s cheap and effective, and good at exploiting people’s increasing lack trust in their country’s institutions and political process. But in reality it seems to have very little penetration of America’s media landscape. Let’s face it: life is miserable and getting more miserable by the day for most Americans — and no one in power seems to care one way or another. Americans don’t need a Russian Twitter bot to undermine their trust in the Democratic Party.

The post UPDATE: WaPo’s HIT PIECE on Russia Influencing Election FALLS APART! Its Shady Website Source Admits to Lying appeared first on The Gateway Pundit.

H/T Gateway Pundit
by Jim Hoft || Image Credit

(Visited 4 times, 1 visits today)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *